ingredienser

Oppskrifter som inneholder løk.

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Rester av pinnekjøtt får nytt og spennende krydret liv med denne oppskriften.

• 30 minutter

Blåskjell og rødvin er ikke det første man tenker på, men siden rødvin inngår i denne oppskriften som vi har fått fra Delicatessen, er det også fullt mulig å servere rødvin til retten.

• 40 minutter

Reinskav kalles også finnbiff og er fryst reinsdyrkjøtt skåret i tynne skiver, altså skavet, og som trenger lite varmebehandling. Her i italiensk forkledning.

• 30 minutter

Denne bacalaoinspirerte måten å bruke sei på får fram matgleden rundt bordet. Rask å lage er den også.

• 1 time

Klippfisk er en av våre aller største delikatesser som nå er tilgjengelig i stadig flere kvaliteter, også ferdig utvannet. Ingen behersker denne norske råvaren bedre enn de portugisisktalende.

• 30 minutter

Oppskriften på denne spanske tapasklassikeren er så autentisk som den kan bli all den tid det er den som brukes daglig på tapasspesialisten Delicatessen.

• 30 minutter

Chana masala er en populær indisk vegetarrett, og det indiske kjøkken er verdens fremste når det kommer til vegetarmat. Du kan kombinere en vegetarretten med fisk eller kjøtt så blir alle fornøyde.

• 2 timer

Ikke mange steker bedre ribbe enn Hellstrøm. Her får du oppskriften, men ikke bare det. Hans surkålvariant og hvordan du skal få til medisterkakene følger med.

• 4 timer

Det er slik du skal tilberede pinnekjøttet sier Eyvind Hellstrøm. Følger du hans oppskrift, der du også får med hvordan du skal lage deilig kålrotstappe, blir det garantert suksess.

• 1 time 30 minutter

Coq au vin er en fremragende rett som ifølge legenden går helt tilbake til gallerne under romertida. Det er møtet mellom kjøttet og vinen som utgjør nerven i retten.

• 40 minutter

Helsteking av fisk er kanskje den beste måten å tilberede den på siden smaken samles inne i fisken mens den varmebehandles. Med sausen vi foreslår og det deilig tilbehøret er det garantert en opplevelse.

• 30 minutter

Denne nord-afrikanske vegetarretten er basert på en saus av løk, hvitløk, tomater og chili, og serveres alltid med posjert egg.

• 30 minutter

Vårsild er perfekt til steking siden den ikke er like feit som høstsild - og produserer ikke den samme intense odøren av stekt sild. Får du tak i norske nypoteter, beholder du skallet på. Noe annet er helligbrøde.

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Selv på regionalnivå er kvaliteten topp, og her får du sågar god valuta for pengene, noe som er sjeldent fra Burgund i dag.

Denne rieslingen er sykt billig

Denne rieslingen er sykt billig

For denne flasken som koster 179,90, inneholder biodynamisk dyrkede druer fra toppvinmarker, er så bærekraftig den kan bli, og er signert en rieslingmagiker.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.