Dessert og kaker

oppskrifter.webp
  • 20 minutter

Stek eplebåter i panne med honning og kanel til. Deilig snacks eller som dessert. Du kan gjerne ha vaniljekesam til. Enklere og bedre blir det ikke.

• 20 minutter

En dessert som vi alle har et forhold til. Tilslørte bondepiker er enkelt å lage og smaker fortreffelig.

• 20 minutter

Lag en lettlaget, forfriskende, og velsmakende suppe med epler. En perfekt dessert etter et godt måltid. Den kan serveres både kald og lun.

• 20 minutter

Bakte epler slik det de gjør det i Toscana er en super dessert. Server den lun og vi lover suksess.

• 20 minutter

Det er få av oss som ikke elsker muffins. Her har du en oppskrift der de får besøk av epler.

• 1 time

Lag en eplepizza som er en variant av eplekake. Den skal bakes i langpanne og nytes lun med vaniljeis.

• 1 time 20 minutter

De norske eplene er ikke bare gode å sette tenna i. De er ypperlige i desserter og kaker som i denne epleterten med vaniljekrem.

• 1 time

En myk og deilig eplekake med pinjekjerner som smaker godt til kaffen eller som dessert. Bak flere mens du er i gang og frys ned.

• 2 timer

Eplekake blir vi aldri lei av. Denne gangen matcher vi eplene med en gjærdeig og smaker til med kanel. Noe som aldri blir feil.

• 1 time

Palmiers lages av butterdeig, som ligner deigen som brukes til croissant, men uten gjær. Smaker deilig til en kopp kaffe.

• 1 time

Ostekake er en sikker vinner på kakebordet. Her en oppskrift med lime som setter en ekstra spiss på kaken.

• 40 minutter

Denne kaken med røtter tilbake til 17-1800-tallet, kan lages med rester av rullekake etter festen, eller også ferdigkjøpt. Men aller best blir den med nylaget rullekake.

• 20 minutter

Det å lage koksboller er ingen kunst. Du fikser det lett selv hvis du følger vår enkle oppskrift.

• 30 minutter

Solbærmuffins er rene helsekosten proppfull som den er av antioksidanter og vitaminer. Prøv denne oppskriften.

• 2 timer

Disse tertene er det vanskelig å motstå, fylt med vaniljekrem og toppet med blåbær og bringebær. Det er lettlaget også

• 1 time 30 minutter

Med denne lettvinte oppskriften får du 60 friske makroner med bringebærfyll å servere. Husk bare å følge tipsene for perfekt resultat.

• 15 minutter

Eple, mango og fersken passer ypperlig. Server med litt vaniljekesam.

• 15 minutter

Grillet ananas smaker utrolig godt servert sammen med litt bær. Du kan også servere is eller vaniljekesam til.

• 15 minutter

Fersken blir utrolig god når den er grillet, og sammen med vaniljeis og sitronmelisse, vil den gjøre susenFersken blir utrolig god når den er grillet, og sammen med vaniljeis og sitronmelisse, vil den gjøre susen.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.