Dessert og kaker

oppskrifter.webp
  • 3 timer 30 minutter

Alle liker ostekake Her får du oppskrift med blåbær som løfter kaken til et nytt nivå.

• 1 time

En mektig god og kremet mørk sjokoladekake som du kommer til å bake mange ganger.

• 30 minutter

Du må prøve pepperkaker med blåmuggost? Det er en utrolig god kombinasjon. Prøv disse myke, gode pepperkakemuffinsene.

• 40 minutter

Dette er myke deilige kakestykker fylt med sjokolade og appelsin. Bokstavelig talt smelter de i munnen.

• 2 timer

Blåbær blir ikke vakrere enn når de serveres som i denne blåbærterten signert mesterkonditor Pascal Dupuy. Oppskriften klarer du også.

• 1 time 15 minutter

Dette er den enkleste formen for bananbrød, og en flott måte å få spist opp bananer som er i ferd med å bli overmodne.

• 1 time

Skal du feire halloween eller ei skal gresskarene nytes, og denne oppskriften er en god måte å få brukt gresskarinnmaten på, nemlig til en kake alle vil glede seg over.

• 1 time 10 minutter

Mørk sjokolade og solbær er en «match i himmelen». Med et glass portvin til skjønner alle at det er høst. Her er oppskriften.

• 40 minutter

Knasende god smuldrepai med nøtter som du server varm eller lunken med vispet krem, is eller vaniljesaus. Her er oppskriften.

• 1 time 20 minutter

Tiramisu er manges favoritt som dessert. Med denne enkle og raske oppskriften lykkes du garantert.

• 40 minutter

Et lunt stykke eplekake er definitivt et høydepunkt. Bak flere og putt i fryseren.

• 1 time

Revne gulrøtter gjør kaken ekstra saftig. Med ingredienser som du finner i denne oppskriften blir den garantert en suksess du vil gjenta.

• 1 time

Ostekake med gelélokk smaker fantastisk godt. Riktig nok tar det en del tid å lage den, men det har du igjen for.

• 40 minutter

I denne kaken har vi brukt både friske og fryste rips - heldig er den som har fryseren full av selvplukkede bær.

• 1 time 10 minutter

Bak en lun pai med plommer. Hjemmelaget bakst smaker alltid best. Her er oppskriften.

• 40 minutter

Denne kaken er manges favoritt. Her får du en oppskrift med blåbær. Det løfter kaken til nye høyder.

• 45 minutter

Cupcakes med deilige norske bær, som du att på til topper med krem, blir herlige. Du kan servere de til både liten og stor. Alle blir begeistret hvis du følger våre enkle oppskrift.

• 30 minutter

Muffins med blåbær og bringebær, som du topper med krem, er super godt. Det er bare å følge vår enkle oppskrift så kan de servere liten som stor.

• 20 minutter

Denne omeletten må du prøve. Litt utenom det vanlige med jordbær og cottage cheese. Garantert smakfullt og tilsvarende suksess blant de rundt bordet.

Champagne som matcher bunaden og i tillegg smaker fantastisk

Champagne som matcher bunaden og i tillegg smaker fantastisk

Champagnene til denne produsenten har ikke bare de lekreste etikettene, men er også alltid sikre kort i basisutvalget – og til supre priser.

Det er ingen tvil om hvilke bobler det blir på 17. mai

Det er ingen tvil om hvilke bobler det blir på 17. mai

For når både vanlig flaskestørrelse og magnum av denne cavaen i den supre 2019-årgangen nå er på fast plass i polhyllene, er festen sikret.

Disse festkakene kan alle klare til 17. mai
Oppskrifter på festkaker

Disse festkakene kan alle klare til 17. mai

Hvem har sagt at de festkaker må være kompliserte? Her er en rekke enkle oppskrifter fra Kvæfjordkake og Pavlova til kransekake og kringle, som kommer til å gjøre den store festen enda større.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Denne salaten med krabbe, appelsin, grapefrukt og avocado gir mersmak

Denne salaten med krabbe, appelsin, grapefrukt og avocado gir mersmak

Du kan bruke alle typer krabbe som taskekrabbe, kongekrabbe eller snøkrabbe til denne salaten som også fungerer som den perfekte forrett til ukens festmåltider.

Spekemat hører med på 17. mai. Her er alle de gode tipsene
Spekemat tips oppskrifter

Spekemat hører med på 17. mai. Her er alle de gode tipsene

Enten du skal feire sommeren, bursdag eller bare be noen venner på et hyggelig lag, er spekemat - lettvint og godt som det er, bedre egnet enn det meste.