Dessert og kaker

oppskrifter.webp
  • 30 minutter

Har du laget risgrøt og har rester igjen, lager du riskrem. Spe på med jordbærsaus og du har en deilig dessert. Her er oppskriften.

• 15 minutter

Multekrem er opplagt en veldig populær dessert til jul. Multer i fryseren men multesyltetøy duger også. Prøv med krumkaker ved siden av.

• 1 time 30 minutter

Hvis du ikke har ferske multer, men i fryseren kan du lage iskaken med de deilige bærene hele året. Den får deilig sprø bunn, en fløyelsmyk iskrem.

• 3 timer

Hjemmelaget iskrem smaker deilig og er mye enklere å lage enn du tror. Server den med krydret kompott av hermetisk og tørket frukt.

• 3 timer

Panna cotta er en klassisk italiensk fløtepudding. Denne er tilsatt verdens dyreste krydder, nemlig safran. Ganske så eksklusivt og deilig.

• 2 timer 30 minutter

Karamellpudding er en perfekt dessert. Denne festpyntete utgaven vil garantert gjøre deg og dine gjester begeistret. Med andre ord en ekte festdessert.

• 15 minutter

På 15 minutter lager du denne deilige riskremen med kirsebærsaus. Vi lover at alle kommer til å elske den.

• 15 minutter

Riskrem med rød saus er en klassiker som hele familien liker. Enkel å lage og smaker godt etter enhver middagsrett.

• placeholder
    40 minutter

Har du lyst på sjokoladekake skal du lage denne. Veldig enkel å få til. Her er oppskriften.

• 6 timer 40 minutter

Denne oppskriften på sjokoladeparfaitkake er komponert av den kjente konditoren Sverre Sætre.

• 30 minutter

Dette er en italiensk vri på deilige norskee bær til dessert. De som sitter rundt bordet vil juble etter å ha smakt hva du serverer.

• 40 minutter

• 50 minutter

Lag en kake alle vil like med rabarbra, et deilig lokk og med en saus som gjør susen.

• 1 time 30 minutter

Lag denne lune deilige paien som alle rundt bordet vil elske. Bare følg oppskriften.

• 5 minutter

• 1 time 30 minutter

Denne kaken har en herlig smak av sjokolade og kaffe. Elsker du kaffe da blir den din favoritt.

• 30 minutter

Sorbet som dessert eller for å kjøle deg ned er enkelt å lage selv. Med blåbær i blir den riktig så smakfull.

• 35 minutter

Denne varme sjokoladekaken med flytende kjerne er manges favoritt. Du kan fryse dem ned før steking. Det gir et godt resultat hver gang.

• 1 time

Trøffel- og vaniljekremkake er en av kakebunn dekket med et lag trøffelkrem, et lag vaniljekrem og nytt lag trøffelkrem. Sjokoladeglasur har du utenpå.

• 50 minutter

Hastverk er nødvendigvis slett ikke være lastverk. Denne superraske sjokoladekaken er et godt bevis.

• 45 minutter

Her har du en dessert som kommer til å sette spor etter seg blant de du serverer den til.

Rett og slett en utrolig god hvitvin for 149,90

Rett og slett en utrolig god hvitvin for 149,90

Den er dessuten rimeligere i Norge enn andre markeder, og tipp topp følge til sesongens sjømat.

Sensasjonell Michelin-stjernehøst for Norge - dette spiser du på den nye trestjerneren RE-NAA

Aldri har det haglet så mange stjerner på en gang: Tre til RE-NAA, to til Kontrast, en hver til Iris, Bar Amour og Hermetikken.

By på en lekker salat med stekt laks på toppen

By på en lekker salat med stekt laks på toppen

Laks og grapefrukt er en veldig god kombinasjon og da er det vanskelig å komme unna sauvignon blanc i glasset.

Se alt du kan lage med rabarbra
Guide
Oppskrifter rabarbra

Se alt du kan lage med rabarbra

Rabarbra duger til mer enn å dyppes i sukker. Her får du mange gode oppskrifter.

Hva med en pause fra grillingen? Da smaker denne kyllingpannen veldig godt

Hva med en pause fra grillingen? Da smaker denne kyllingpannen veldig godt

Kylling og masse poteter skal nok sørge for å få deg mett også i dag. Likevel er det urter og krydder som står for det meste av smaken.

Har du gode pølser, er det ikke mer enn denne hvitløksausen og noen asparges fra grillen som trengs for høy snadderfaktor