Kaker

oppskrifter.webp
  • 45 minutter

Det er matcha-te-pulver som gir den lysegrønne fargen til denne deilige kaken, og som samtidig bidrar med særpreg. Sjokoladeglasuren med sjokolade smaker herlig på.

• 1 time

Gulrøttene er en utmerket kakeingrediens. Det er nesten umulig å ikke like denne kakestilen, og umulig å ikke få lyst på mer.

• 4 timer 10 minutter

Dette er kaken for deg som liker sitronkake. Her imidlertid en ny suksessfaktor, nemlig basilikumpesto. Gled deg.

• 1 time 40 minutter

Pavlova er en festkakefavoritt som kan varieres i det uendelige. I denne oppskriften er det særlig sitronkremen som gjør susen.

• 4 timer

Påskekaken kan du bake uansett årstid. De tre lagene gjør kaken til en ekstra smaksrik opplevelse, også siden de har tre forskjellige teksturer.

• 1 time 10 minutter

En deilig sjokoladekake som du og dine garantert vil like. Om du ikke spiser opp hele med en gang, holder den seg svært godt.

• 1 time 20 minutter

Brødpudding i festdrakt er smaksatt med sitron og bringebær, og fylt med vaniljekrem.

• 1 time 30 minutter

Denne massive kokoskaken er inspirert av en som stjernekokken Thomas Keller har gjort legendarisk.

• 30 minutter

Overmodne bananer får nytt liv i disse saftige muffinsene.

• 1 time 20 minutter

I motsetning til de fleste andre (norske) ostekaker er den stekt, og uten bunn.

• 1 time 10 minutter

Bunnen er laget av kakerester. Bedre unnskyldning kan du ikke få for å lage og nyte denne festen av en ostekake.

• 2 timer

Denne sjokoladekakener både vegansk og raw - altså ikke stekt. Den smaker som konfekt og kan serveres som dessert.

• 1 time

Sarah Bernhardt-kaker kommer i mange versjoner; noen bruker kransekakemasse som bunn, mens andre bruker skåldete mandler, altså marsipan.

• 45 minutter

Gjørmekake forbinder de fleste med noe annet, men det er det amerikanske navnet på denne type kake. Uansett navn, den skal være klissete.

• 1 time

Gresskar er utmerket i kaker, også til andre formal enn den klassiske gresskarpaien. Gresskar gjør sjokoladekaken ekstra saftig og holdbar.

• 30 minutter

Disse eplemuffinsene smaker herlig. Det du legger på toppen er avgjørende. Det kan du lage med de fleste frokostblandinger av det sprø slaget,

• 40 minutter

Galette er en fransk bakst som kan anta mange former, alt fra Bretagnes berømte til ulike typer terte med eller uten fyll.

• 3 timer

Her blir epler med litt tilbehør til deilige småkaker. Nemlig eplemunker.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.