Pizza og pai

oppskrifter.webp
  • 20 minutter

Hvit pizza er fantastisk god. Kremete og fyldig rørosrømme gjør seg utmerket sammen med lett-grillet squash, og med deilig hint av løk og sitrus.

• 1 time 30 minutter

Dette er en pizza du må prøve. Med parmaskinke blir den rett og slett en nytelse. Her er oppskriften.

• 1 time

Denne pizzaen tar det litt lenger tid å lage enn frosseizzaen. Det får du igjen når du smaker på den.

• 1 time 30 minutter

Pizzasnurrer er noe barna vil elske. Vi ser ikke bort ifra at også de voksne får lyst i å knabbe en og annen.

• 1 time

I denne paien har vi brukt reven gulrot, sellerirot og kålrot. Har du andre rotgrønnsaker, så bruk dem. Server gjerne en grønn sprek salat til.

• 3 timer

Pizzadeig blir enda bedre hvis den får heve lenge, som i oppskriften her. Det er Craig Whitson og Tore Gjesteland, fra boka Verdens beste pizza som har komponert den.

• 20 minutter

Det finnes få oppskrifter på som kan måle seg med denne når det gjelder tidsbruk. Det er ingenting i veien for å la skiver av godt brød gjøre jobben som pizzabunn.

• 50 minutter

Nesle høres mye hyggeligere ut enn brennesle, men det er akkurat det samme. Og dette forhatte ugresset er altså en viktig ingrediens i denne paien sammen med deilig ost.

• 15 minutter

I denne pizzaoppskrift har vi brukt crème fraîche og bacon. Dette er ikke en helt vanlig pizza. Den er nemlig hvit, altså uten tomat. Bør oppleves.

• 1 time

Har du fylt skap og fryseboks med sopp, er det på tide å begynne å bruke den. Pai er en perfekt måte å få avsetning på fangsten.

• 30 minutter

Denne pizzaoppskriften omfatter både crème fraîche, artisjokker og gresskarkjerner. Det gir en ekstra god smaksopplevelse. Denne varianten blir din favoritt.

• 1 time 30 minutter

Her er oppskriften på en kjempegod pai med spinat og bacon som kommer til å bli din nye favoritt.

• 1 time

Pakk den røykte koljen inn og lag pai. Dermed fjerner du bestefarstempelet. Oppskriften er lettlaget og retten kan serveres varm, lun eller avkjølt.

• 40 minutter

Pai frister alltid, og her får du en klassisk oppskrift som alle kan klare. Den passer også ypperlig på koldtbordet.

• 1 time

Pai er veldig populært og tilsvarende enkelt å servere. Denne blri ekstra god hvis du følger vår oppskrift.

• 20 minutter

Vi har kalt retten hverdagspizza. Ganske enkelt fordi bunnen består av pitabrød. Dermed er pizzaen klar på 20 minutter. Følg den enkle oppskriften.

• 40 minutter

Blomkål, sopp, bacon og ost er ingredienser som gjør seg veldig godt sammen til en deilig grateng. Oppskriften er dessuten veldig enkel å få til.

• 1 time

Her er oppskriften på pizzasnurrer med ekstra mye smak. Du kan lage pizzadeigen selv eller kjøpe den ferdig. Vi foreslår at du lager den selv. Her er oppskriften på det hele.

• 40 minutter

Brokkoli er noe av det sunneste du kan servere. I gratinert utgave blir den spiselig også for grønnsaksvegrere. Her er oppskriften.

• 2 timer

En pai er lett mat både å lage og å spise. I denne oppskriften bruker vi røkelaks, som gir en ekstra god smak på paien. Du kan også kjøpe ferdig paideig.

• 50 minutter

Ingenting er så godt som en skikkelig hjemmelaget pizza. Du starter med det enkleste av alt, pizzadeig. Gode forslag til pizzatoppinger får du også.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.