ingredienser

Ingredienser

• 1 time 10 minutter

• 30 minutter

Slik får blåskjellene en mer høstlig karakter.

30 minutter

Nydelig risotto med høstens kantareller, god som en rett i seg selv eller som tilbehør til kjøtt

30 minutter

Denne gulrotsuppen er lettlaget og kan enkelt varieres med både tilbehør og ingredienser

• 1 time 30 minutter

Kyllingfrikassè er ekstra deilig og lunt når vintermånedene er her. Her er varianten du lager fra bunn av som imponerer matfølget ditt.

• 1 time 10 minutter

Coq au vin eller kylling i rødvin lages som navnet antyder med vin i gryta. Velg gjerne en saftig vin uten fatpreg og helst ikke for tanninrik. Her er oppskriften.

• 5 minutter

Du husker kanskje mulligatwanysuppen fra grevinnen og hovmesteren? Dette er en herlig og smaksrik kyllingsuppe fra Britisk India med karri, linser og deilig kokosnøtt. Gjør som grevinnen og nyt den med sherry i glasset, eller velg en av våre mange andre drikkeforslag.

• 35 minutter

Denne herlige suppen er inspirert av den portugisiske kålsuppen Caldo Verde. For ekstra fylde og næring har vi tilsatt både chorizo og hvite bønner - perfekt for mørke kvelder.

• 5 minutter

Thailandsk massaman curry er en overdådig rett som er rik på både smak og næringsstoffer. Her er karrisausen laget fra bunnen av for den beste smaken og friskheten.

• 45 minutter

Her er både breiflabben marinert med masse deilig krydder. Der er også suppen som har et godt kryddersting. Det er bare å glede seg.

• 30 minutter

Supersunn festmat som inneholder masse sjømat, grønnsaker, og grove karbohydrater, og har i tillegg lite mettet fett, sukker og salt.

• 30 minutter

Kyllingfrikkasè er innbydende og vellsmakende retro-mat som fortjener å bli gjenoppdaget. Her kokes saftige kyllinglår i en kremet saus med friske urter og delikate grønnsaker for et enkelt men dekadent hverdagsmåltid.

• 30 minutter

Disse knasende sprø vietnamesiske pannekakene er fylt med friske smaker og dyppes i en sur/søt/sterk dipsaus karakteristisk for det vietnamesiske kjøkkenet.

• 45 minutter

Det er faktisk veldig enkelt å lage sine egne pølser som disse deilige du får oppskriften på her. Dessuten mange gode råd på veien.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.