ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 45 minutter

Du skal selvfølgelig bake krumkaker til jul. Like selvfølgelig skal du fylle de med multekrem. Her får du oppskriftene på begge deler.

5 minutter

• 40 minutter

Skal du lage pølser selv, skal du prøve disse med akevitt og rosiner. Vi kan love deg en annerledes pølse enn de du er vant med. Her er oppskriften.

• 2 timer

Du behøver ikke kjøpe bryllupskake. Du kan lage den selv. Følg oppskriften og du kan servere alle gjestene. Og selvfølgelig er det stas at du har laget den.

• 1 time

Romkake med jordbærlokk. Det er mange som gifter seg i løpet av året. Og du har kanskje lovet å bake en kake til den store dagen, Her har du oppskriften.

• 1 time

Du vegrer deg kanskje for å lage bløtkake dekket med marsipan. Men det er slett ingen kunst så lenge du bruker ferdigkjøpt marsipan beregnet til kaker og vår enkle oppskrift.

• 35 minutter

Å lage hjemmelagde fiskekaker og annen fiskemat er lettere å lage enn du tror, og du verden så stor forskjell det er på smaken på nylaget og hjemmelagete.

• 30 minutter

En slik dessert er det få som kan motstå. Når du legger til sausen er det garantert enda færre.

• 45 minutter

Disse sprø og deilig kakene hører absolutt julen til. Dessuten er de veldig enkle å lage, men du må ha et krumkakejern.

• 45 minutter

Fiskeball fylt med ister eller servert med bacon og tyttebær er vanedannende skal vi tro deler av befolkningen. Prøv denne kule retroretten.

• 5 minutter

• 15 minutter

Hjemmelagete karbonader med løk er en klassiker vi aldri går lei av. Spesielt siden oppskriften er så lett å lykkes med. Det tar deg 15 minutter å bli helt.

• 30 minutter

Kjøttkaker med brun saus og ertestuing eller kålstuing til er veldig manges favoritt. Her får du oppskriften med tilbehør som er enkelt å få til.

5 minutter

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Selv på regionalnivå er kvaliteten topp, og her får du sågar god valuta for pengene, noe som er sjeldent fra Burgund i dag.

Denne rieslingen er sykt billig

Denne rieslingen er sykt billig

For denne flasken som koster 179,90, inneholder biodynamisk dyrkede druer fra toppvinmarker, er så bærekraftig den kan bli, og er signert en rieslingmagiker.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.