Pizza og pai

oppskrifter.webp
  • 40 minutter

Hjemmelaget pizza er aller best. Du kan «pimpe» pizzaen akkurat som det passer deg eller etter hva du har i kjøleskapet.

• 10 minutter

Pizza er lettvint. Spesielt hvis du slipper å bake pizzabunnen. Kjøp en pakke med tortilla og prøv noe nytt. Retten er ferdig på 10 minutter.

• 20 minutter

Raskere enn dette klarer du neppe å lage en pizza. En bagett, litt kjøttsaus og litt ost. Sett den i ovnen. Om 15 minutter kan du spise

• 2 timer

Å lage pizzaen selv gir en større smaksopplevelse enn å satse på frysedisken. Velger du typisk norske råvarer får den et særpreg som alle kommer til å sette pris på.

• 30 minutter

Det er utrolig hvor mye smak oliven alene kan gi til en pai som denne.

• 45 minutter

Her oppskriften på en calzone der oregano er med på å heve smaken som du og dine garantert vil sette pris på. Du lager den på tre kvarter

• 45 minutter

Pai er fantastisk godt, og det er en flott måte å bruke rester som du måtte ha igjen fra tidligere middager på. Her som kyllingpai med ost og bacon.

• 1 time

En deilig pai, eller quiche om du vil, med kalkunkjøtt og mye annet godt på og i.

• 40 minutter

Dette er litt av en kraftkar av en pizza. Garantert en suksess om du spiser den alene eller deler den med venner.

• 1 time

Calzone er svært enkelt rett å tilberede. Her lager vi både fyll og saus fra grunnen, og selvsagt må en frisk og balanserende salat til når en slik rett skal nytes.

• 40 minutter

Tomater og extra virgin olivenolje er gode venner i matveien. Da passer det også svært godt med smaksrike urter som gir deg akkurat den nyansen du liker best i en pai.

• 40 minutter

Når middagen inneholder både ost og bacon, blir alle fornøyde.

• 45 minutter

Hva med en deilig og lettvint middag? Denne smakfulle paien der lyst kjøtt i form av kylling eller kalkun spiller hovedrollen.

• 40 minutter

En fyldig pai som dette trenger ikke verken kjøtt eller noe ved siden av.

• 40 minutter

Dette er en vri på en italiensk klassiker kalt pizza quattro stagioni - hvit for den er uten tomat. En steinplate i bunnen av stekeovnen gir perfekt forhold for pizzabunnen.

• 40 minutter

Pai er noe alle liker. Her serverer vi en oppskrift med kjøttdeig og stjerneløk. Følg den enkle oppskriften og det blir jubel rundt bordet.

• 30 minutter

Denne paien er kanskje den mest kjente av alle salte paier. Fylt som den er med bacon, purre, ost og egg, er den i all sin enkelhet full av smak.

• 30 minutter

Du må prøve lammekjøtt i pizzaen. Det setter en ekstra spiss på den som du kommer til å elske.

• 40 minutter

Denne enkle løkpaien med kremaktig chevrefyll smaker best varm, men er også deilig som kald.

• 45 minutter

Hjemmelaget pai med spreke grønnsaker er noe som frister både store og små. Du kan lage den dagen i forveien og bare varme den opp før servering. Server godt brød til.

Det er lett å forstå hvorfor denne kremkaken er så populær i Mexico

Det er lett å forstå hvorfor denne kremkaken er så populær i Mexico

Etter at den er stekt dynkes den med tre typer melk, kremfløte og to typer kondensert melk. Vi nøyer oss med en , den usøtede Viking-melka.

Kopperkjele må til for å lage ekte carnitas

Kopperkjele må til for å lage ekte carnitas

Svinekjøtt stekt i smult i kopperkjele er utgangspunktet for en av Mexicos mest populære retter, carnitas, som også er kåret til verdens sjette beste gatemat. Det vanligste er å spise dem som tacos.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

San Jeok er en veldig tradisjonsrik koreansk rett som passer utmerket også i et grillmåltid her til lands.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Denne vinen har allerede dokumentert sitt store lagringspotensial.