Grønnsakssupper

oppskrifter.webp
  • 40 minutter

Det finnes knapt noen enklere måte å oppnå god smak på for med et tilnærmet nullbudsjett enn denne suppen. Poteter og løk er som kjent noe av det billigste som fås kjøpt.

• 45 minutter

Jordskokk er en gammel kulturplante, som ble utkonkurrert av poteten for 300 år siden. Men den finnes fortsatt her til lands, og er en kjempegod og sunn grønnsak.

• 35 minutter

Dette blir din nye favoritt - denne suppen er både flott å se på og enkel å lage

• 20 minutter

Her får du en svært enkel grunnoppskrift på grønnsakssuppe som kan varieres i det uendelige, alt etter hvilke grønnsaker du liker best.

• 20 minutter

Paprikasuppe er krydret og varmende, og med denne søtlige sausen får det en ekstra piff.

• 15 minutter

Prøv denne usedvanlig enkle, men fyldige grønnsakssuppen til middag i dag.

• 40 minutter

Det er neppe noen rett som er enklere å få til god smak på enn løksuppe. Og som ikke minst der ingrediensene er tilnærmet et nullbudsjett.

• 30 minutter

Å lage deilig aspargessuppe er ingen heksekunst. Den er ferdig på 30 minutter. Du kan bruke den som forrett eller som en deilig suppemiddag.

• 20 minutter

Trenger du en rask og næringsrik middag, har vi løsningen her. Denne herlige suppen har du servert i løpet av 20 minutter.

• 45 minutter

Her har du en enkel oppskrift på jordskokksuppe som smaker herlig. Suppen kan lages på forhånd og varmes opp før servering.

• 20 minutter

Poteten gjør seg godt i både varme og kalde supper, og fungerer både som en jevner og gir ofte mer mat til suppen. Derfor skal du prøve denne franske grønne potetsuppen.

• 50 minutter

Potetsuppen blir ekstra fyldig med tomater og fløte.

• 2 timer

Her har du oppskriften på en varmende, mettende og ikke minst næringsrik grønnsakssuppe

• 15 minutter

Det er enkelt å lage en deilig tomatsuppe. Du kan ha egg i eller eksempelvis små kjøttboller.

• 40 minutter

Trodde du at appelsin, gulrot og ingefær ikke passer sammen? Prøv denne oppskriften så innser du raskt at du tok feil.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter

Gi helgen en pangstart – med 4 deilige viner og 4 småretter i perfekt harmoni, guidet av en førsteklasses lærer gjennom hele kvelden.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.