Brød og bakverk

oppskrifter.webp
  • 40 minutter

Med denne oppskriften er du alltid sikret deilige pannekaker. Alt det gode du kan fylle de med er opp til deg.

• 1 time 10 minutter

Hveteboller med solbær og rømme. Oppskriften er hentet fra boken Morten Schakenda om boller, brød og tilfeldigheter fra bakeriet i Lom.

• 20 minutter

Maismel setter en sødmefull smak i en pannekake og gir det perfekte "southern American experience" når du har på bacon og stekte tomater

• 30 minutter

Pinnebrød er enkel og god turmat som kan stekes både på grillen eller over bålet. Her er en deilig variant med chorizopølse og basilikum.

• 30 minutter

En spennende krans, med krem og bær. Vannbakkels kan du fylle med mye snadder. Her er det laget en krans som er pyntet til fest.

• 1 time 20 minutter

• 45 minutter

Crepes Suzette(s) er en dessert som de fleste overlater til restaurantene. Angsten for å flambere en nok hovedårsaken. Men faktum er at det er ikke vanskelig å få til.

• 1 time 10 minutter

• 45 minutter

Alle elsker disse små runde kakene. De fleste baker de til jul, mens mange spiser de året rundt.

• 30 minutter

Dette er lettlagde og kjempegode scones laget med bakepulver Gresskaret gjør dem også ekstra saftige, så lag mange.

• 40 minutter

Pannekaker kan godt bli en vegetarrett som her med deilig soppstuing.

• 40 minutter

Prøv denne varianten av vafler. Litt grovere enn det du kanskje er vant til, men du verden så gode. Også med pålegg på.

• 20 minutter

Litt tungt etter gårsdagen? Her er det trøst å finne i noen godt å begynne morgenen med.

• placeholder
    40 minutter

Saftige og smakfulle pestosnurrer er helt perfekte i nistepakken, til suppen eller på koldtbordet.

• 1 time

Hjemmebakt brød er alltid populært. Prøv denne enkle oppskriften på fletteloff.

• 20 minutter

Dette blir verdens beste muffins. Særlig når barna får lov til å røre inn non-stop-sjokolader i røra selv.

• 20 minutter

Scones er enkelt å bake og smaker deilig til alle måltider.

• 30 minutter

Alle liker pannekaker. Serverer du dem med cottage cheese blandet med syltetøy setter det en ekstra spiss på det hele. Disse pannekakene er like gode som vanlige, og dessuten litt sunnere. Prøv denne enkle oppskriften på grove pannekaker.

• 30 minutter

Pannekaker er ikke bare barnemat, men også et godt og ikke minst raskt alternativ til middag når du velger salt fyll. Denne oppskriften er veldig rask å få til.

• 1 time

Brioche er fransk bakst med masse egg og smør. Det gjør den saftig og smakfull. Ha på syltetøy, marmelade eller appelsincurd.

• 1 time

Dette langpannebrødet er nesten en rett i seg selv. Du trenger bare litt spekeskinke og en salat ved siden av.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.