Småkaker

oppskrifter.webp
  • 1 time 20 minutter

Sprø og litt seige småkaker med sjokolade, tørket frukt og nøtter, er perfekt å servere ved siden av en kopp te eller kaffe.

• 25 minutter

Denne sprø julekjeksen, som nesten smelter i munnen er manges favoritt. Den blir sikkert din også når du prøver oppskriften.

• 3 timer

Uimotståelig gode fløteboller med seig bunn, lakrisskum og innbakte bringebær. En kombinasjon som får smaksløkene til å danse.

• 50 minutter

Det er ingen grunn til å kjøpe disse energibombene, for du lager dem rimelig og bedre hjemme.

• 1 time

Cantuccini er omtrent det samme som biscotti, men må ha mandler eller hasselnøtter blant ingrediensene.

• 30 minutter

I denne oppskriften brukes varme for å lage en mer stabil og seig marengs. Perfekt for litt større kokosmakroner.

• 30 minutter

Disse munnfullene er vanedannende - sørg for å ha dem på lur til neste gang noen stikker innom for en kopp kaffe.

• 50 minutter

Stjernebiscotti er Italienske kjeks med stjerneanis, pecannøtter og havregryn, og er perfekt følge til julegløggen.

• 2 timer

Denne skånske kaketradisjonen fortjener oppmerksomhet også på denne siden av grensen.

• 45 minutter

Disse kjeksene smaker ekstra godt til kaffen eller teen. Samtidig som de er veldig fine å ta med seg på tur.

• 50 minutter

Dette er dessert alle vil elske. Du blir nødt til å lage den flere ganger med alle de gode ingrediensene som setter et punktum for et herlig måltid.

• 1 time 30 minutter

Caneles er vanedannende godt og er kjent for sitt opphav i Bordeaux. Inne i er de kremete og myke. Utenpå er du brune og blanke, Vi har gitt dem ekstra smak av jul.

• 30 minutter

Disse energibarene gir deg en umiddelbar herlig energiboost. I tillegg er de raske og enkle å lage.

• 1 time 30 minutter

Er du ikke av dem som plukker bær selv, er det lett å få tak i bær i butikken

• 1 time 15 minutter

• 2 timer 30 minutter

På nasjonaldagen skal det være mange kaker på bordet. For festens yngste kan det være vanskelig å balansere store kakestykker på tallerkenen. Disse kakene er perfekte å ta i en liten klype.

• 3 timer

Liker du makroner som mange gjør, skal du prøve disse med snickerssmak.

• 2 timer

Lag morsomme brownies og sett på pinner som smaker søtt og godt. Barna vil elske dem, og sikkert du også.

• 35 minutter

Dette er en oppskrift som gir alle muligheter for å utnytte kreativiteten. Barna vil også elske å leke seg til morsomme figurer som de etter på kan putte i munnen å kose seg.

• 40 minutter

Makroner er deilige. Denne oppskriften gir deg muligheten til å legge noe ekstra på, nemlig roser. De lager du selvfølgelig selv.

• 1 time

Cakepops er kort fortalt kjærlighet på pinne. Og de skal bakes. Cakepops er perfekt til skoleavslutninger og barnebursdager.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.