Kaker

oppskrifter.webp
  • 45 minutter

Silviakake med smak av kardemomme og glasur som smakar brunet smør og ristet kokos.

• 45 minutter

Basbousa betyr lite kyss på arabisk. Denne kaken kalles også harissa, og er populær over hele Midtøsten. Søt, saftig og holdbar.

• 1 time

Den er veldig enkel å lykkes med, men virkelig lekker og effektfull.

• 1 time

I denne oppskriften er det karamell og ikke syltetøy som lager den glaserte spør overflaten.

• 45 minutter

En mazarinkake er selvskreven til Afternoon Tea-selskapet.

• 30 minutter

Bak det skumle utseendet skjuler det seg en saftig muffins som både små og store vil sette pris på.

• 50 minutter

Epleroser er et flott alternativ til eplekake, og de smaker kjempegodt.

• 1 time

Modne pærer er perfekt i en kake som denne. Resultatet er en supersaftig og holdbar kake.

• 1 time

Tiramisu er en berømt og lettlaget italiensk dessert. Det er kun noen få ingredienser du trenger. Den blir ofte smaksatt med konjakk eller likør. Her er oppskriften du garantert vil lykkes med.

• 50 minutter

Sjokolade og valnøtter i mengder gir denne kaken særpreg og mye god smak.

• 30 minutter

Denne kaken er veldig rask å lage. Og ikke minst frisk og sommerlig i smaken.

• 50 minutter

Denne oppskriften er lett å lykkes med. Derfor skal prøve New York Cheesecake. Ostekake det virkelig smaker av.

• 1 time

Har du rabarbra i hagen eller i fryseren kan du lage denne deilige paien.

• 1 time

Maler du nøtter, knuser egg og rører inn ekte smør, blir det suksess. Det er nok grunnen til at denne favoritten blant kaker har fått sitt navn.

• 40 minutter

Det finnes knapt noen dessert som smaker bedre enn sjokoladefondant. Vi gir deg oppskriften som får tennene til å løpe i vann selv etter et stort måltid.

• 40 minutter

Du skal være ganske kresen hvis du ikke liker eplekake. Her en enkel oppskrift som gjør au du kan servere den i løpet av en drøy halvtime.

• 4 timer 30 minutter

Denne osteiskaken blir garantert en av dine favoritter. Søt med jordbær, god og fyldig. Du kan lage den når du har tid til overs og la den ligge i fryseren til du får gjester.

• 1 time 30 minutter

Alle husker bestemors berømte eplekake. Her har du oppskriften og kan gjenskape gleden ved å kjenne den herlige smaken.

• 1 time 30 minutter

En deilig pai med frisk rabarbra og deilig vaniljekrem. Paien kan du serveres både som dessert og som kake.

• 45 minutter

Når alles favorittsjokolade er på ingredienslisten, er det en fest å bake.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.