Oppskrifter

oppskrifter.webp
  • 1 time

Har du rabarbra i hagen eller i fryseren kan du lage denne deilige paien.

• 1 time

Maler du nøtter, knuser egg og rører inn ekte smør, blir det suksess. Det er nok grunnen til at denne favoritten blant kaker har fått sitt navn.

• placeholder
    30 minutter

• 15 minutter

Dette er sikkert den eneste oppskriften du trenger for å lage denne populære sausen. Du lager den på maks 15 minutter.

• 30 minutter

Er du glad i pai da er paien med cottage cheese noe du bør prøve.

• 10 minutter

Rabarbra kan brukes til pickles. Alene eller sammen med andre grønnsaker. Det er en fin måte å utnytte sensommerens rabarbra som er litt grovere.

• 10 minutter

Denne krydderblandingen brukes i alt fra kjøtt, fisk, grønnsaksretter, pasta, pizza. Alt hva det italienske kjøkken byr på.

• 1 time

De sure kirsebærene er perfekte til en kake som denne. Med en klatt pisket krem blir den ekstra feststemt.

• 20 minutter

Mangochutney stammer fra India, og er fast følge til mange indiske retter. Men den er også deilig tilbehør til spekemat eller grillet kylling eller svin.

• 30 minutter

Fattoush er en klassisk salat opprinnelig fra Libanon, men som også brukes over hele Midt-Østen med sumac og fritert pitabrød

• 30 minutter

Zaalouk er en krydret marokkansk aubergine- og tomatsalat som kan serveres lun eller kald. Som egen rett eller tilbehør.

• 30 minutter

Tzatzikisalat er perfekt tilbehør når du skal grille og spise sommermat

• 3 timer

Uimotståelig gode fløteboller med seig bunn, lakrisskum og innbakte bringebær. En kombinasjon som får smaksløkene til å danse.

• 30 minutter

Kjøtt er helt unødvendig i en burrito, men om du bruker rester av tidligere kjøttmiddager, kan de som vil velge det.

• 2 timer

Gelato er litt mer kremet og kompakt enn vanlig iskrem. Med jordbær blir den ekstra sommerlig.

• 1 time

Nydelig syrlig sitronkladdekake med deilig bringebærmousse. Denne saftige og kremete kaken er en perfekt avslutning på middagen.

• 1 time

Denne enkle "iskremen" smaker veldig godt en varm dag. Kanskje har du laget hylleblomstsaft selv? Da blir det ekstra stas.

• 10 minutter

Denne oppskriften kan brukes for olje av så vel gressløk som persille og ramsløk. Slik olje er en super ingrediens til alt fra dressinger til varme retter.

• 30 minutter

Denne retten passer like godt til fest, på grillbuffeten, som en rask middagsrett i en travel hverdag. Da blir det fest midt i uka.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.