Oppskrifter

oppskrifter.webp
  • 4 timer 30 minutter

Denne osteiskaken blir garantert en av dine favoritter. Søt med jordbær, god og fyldig. Du kan lage den når du har tid til overs og la den ligge i fryseren til du får gjester.

• 1 time 30 minutter

Alle husker bestemors berømte eplekake. Her har du oppskriften og kan gjenskape gleden ved å kjenne den herlige smaken.

• 1 time

Klippfiskcarpaccio kan serveres som forrett, smårett eller tapas.

• 40 minutter

Denne desserten lager seg selv i ovnen mens middagen nytes. Den kan spises både lun og kald.

• 1 time 30 minutter

En deilig pai med frisk rabarbra og deilig vaniljekrem. Paien kan du serveres både som dessert og som kake.

• 1 time

Dette er en deilig dessert med jordbær. Du kan den lages uten ismaskin. Følg den enkle oppskriften.

• 30 minutter

Det er enkelt å lage din egen paideig. Bare følg denne oppskriften. Fort gjort er det også.

• 5 minutter

Lag slik ekte peppersaus skal være. Passer til biff, og alle stekte og grillede retter av storfe og svinekjøtt.

• 20 minutter

Ingen ting er som hjemmelaget brun saus. Sausen passer til mange retter og denne oppskriften er meget anvendelig til det meste. Enkel å lage er den også.

• 20 minutter

Det kreolske kjøkken er velkjent for sine smaksrike retter. Med denne oppskriften lager du en fristende jambalaya på veldig kort tid.

• 45 minutter

Når alles favorittsjokolade er på ingredienslisten, er det en fest å bake.

• 5 timer

Ofte bruker vi buljongpulver eller terninger. Egenkokt kraft er noe helt spesielt. Her får du smaker og fylden. Lag en stor porsjon og frys ned.

• 3 timer

I denne superenkle oppskriften på ostekake bruker du gjerne rester av bakst og syltetøy eller bær fra fryseren.

• 40 minutter

Lag en deilig og enkel viltgryte med reinskav. Det tar ikke mer enn en drøy halvtime.

• 30 minutter

Denne oppskriften på sjokolademousse er enkel. Følg den og du blir garantert en helt. Tips: Moussen kan godt lages 1-2 dager før bruk.

• 30 minutter

En lun potetsalat gjør sitt til at kaldt kjøtt eller fisk blir et helt måltid.

• 40 minutter

Muffins er ikke bare noe du kan spise ved siden av kaffen. Her gir vi deg oppskriften på matmuffins med fetaost, soltørket tomat og basilikum. Gjett om det smaker?

• 20 minutter

Tunfisksalat er et lettvint og fantastisk godt smørbrødpålegg som også kan være en del av et koldtbord. Supert til pikniken.

• 25 minutter

Denne sprø julekjeksen, som nesten smelter i munnen er manges favoritt. Den blir sikkert din også når du prøver oppskriften.

• 40 minutter

Hjemmelaget pasta er ingen tryllekunst. Vi viser deg hvordan, og da forstår også hvorfor det smaker så mye bedre.

• 30 minutter

Kombinasjonen av ørret, eple og sellerirot gir en svært så delikat rett. I denne oppskriften kan du fint bruke hvit fisk som torsk eller sei.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.