Apéritifs store påskemeny 2009

Vi gir deg den komplette guiden for påsken, inkludert Dagens rett for hele perioden. God påske til dere alle fra oss i Apéritif.
02 April 2009 - 09:55

I Apéritifs store påskemeny finner du gode tips for både bypåske og late dager i solveggen på fjellet.

Nedenfor finner du en rekke flotte artikler om forberedelse til påskehøytiden, tips, tester og for ikke å snakke om FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="5-dagensrett">Dagens rett for hele påsken.

Har du en hyttetur i tankene, kan flere av rettene forberedes hjemme før du reiser. For flytende føde har vi selvsagt tenkt på at du skal gå langt og kanskje lengre enn langt, og da er vinboksen et naturlig følge.

Benytt følgende lenker for å gå rett til de enkelte temaer:
FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="1-forberedelser"> Påskeforberedelser og -aktiviteter
FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="2-gourmetkokk"> Gourmetkokk eller lykkelig amatør - mat for alle!
FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="3-drikke"> Påskens deiligste drikke
FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="4-bartender"> Drinker, brennevin og after-ski
FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="5-dagensrett"> Dagens rett for hele påsken

Vi i Apéritif ønsker deg en riktig God Påske!

Påskeforberedelser og -aktiviteter
Påsken er for mange en tid der tradisjoner spiller en viktig rolle.

Gode tips, oppskrifter og aktiviteter for store og små er hva vi kan friste med i disse artiklene:

Påskeforberedelser:

Ut på tur:

Gourmetkokk eller lykkelig amatør - mat for alle!
Lam, egg, appelsiner og sjokolade er kanskje de ingrediensene vi mest forbinder med påske. Her finner du en rekke gode artikler og oppskrifter til glede og inspirasjon.

FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="5-dagensrett">Dagens rett for hele påsken finner du nederst i denne artikkelen.

Gode artikler om mat:

Det deilige lammekjøttet:

Eggende og fristende:

Påskens deiligste drikke
Påsken handler om å kose seg og vi har de beste forslagende til hva du kan ha i glasset.

La også de små komme til og lag spennende nye varme drikker sammen:

Varme og kalde drikker:

Skummende god påske:
Her finner du påskevinen:

Brennevin til påskekosen:

Drinker, brennevin og after-ski
Vi er vel mange som har blitt mektig imponert over bartendernes evne til å trylle frem den ene imponerende drinken etter den andre.

After-ski kongen, eller dronningen, kan bli deg - inspirasjonen til så vel varme som kalde drinker finner du her:

Gode artikler:

Godt i barskapet:

Dagens rett for hele påsken
Her får du servert Apéritifs utvalgte retter for påsken 2009. Enklere for deg å forberede dine innkjøp og samtidig gjøre noen enkle valg for hva du ønsker å servere de enkelte dager og ikke minst gjøre det nødvendige polbesøket på en raskest mulig måte.

Dagens rett - onsdag
01. april 2009
Ikke glem de saftige og smakfulle kyllinglårene når du skal planlegge middag, for de er rimelige og kan brukes til så mangt.

Dagens rett - torsdag
02. april 2009

Det er snart påske og lammekjøttet har begynt å komme i butikken. Lag en deilig pannerett til middag i dag.

Dagens rett - fredag
03. april 2009

Unn deg en slikkelig mettende biff smaksatt med deilige urter og marinade denne fredagen.

Dagens rett - lørdag
04. april 2009

Alle elsker pakker, og i dag er det en skikkelig velsmakende pakke vi serverer.

Dagens rett - palmesøndag
05. april 2009

Det finnes knapt noen bedre søndagsmiddag enn nettopp en viltstek. Snakk om perfekt avslutning på uken og en deilig begynnelse på påsken.

Dagens rett - mandag
06. april 2009

Enkle retter kan også være skikkelig smakfulle, og hva er vel bedre en en klassisk lammefrikasse i påsken?

Dagens rett - tirsdag
07. april 2009

Ingenting er vel så godt som hjemmelaget fiskemat, og det er ikke vanskelig å lage heller. Se denne deilige oppskriften.

Dagens rett - onsdag
08. april 2009

Det er ingenting i veien for å servere et deilig biffmåltid midt i uken, og denne oppskriften er dessuten rask å lage.

Dagens rett - skjærtorsdag
09. april 2009

I ferien er det deilig å kunne ty til noe enkelt når man skal lage middag. Prøv bare denne oppskriften.

Dagens rett - langfredag
10. april 2009

Det er ingenting i veien for å servere fenalår varmt - prøv denne lekre oppskriften.

Dagens rett - påskeaften
11. april 2009

En fantastisk rett med nesten alle påskens smaker står på menyen denne påskeaften. Fortsatt riktig god påske.

Dagens rett - 1. påskedag
12. april 2009

De lekreste fiskeretter trenger ikke være vanskelige å lage, prøv bare denne deilige retten selv.

Dagens rett - 2. påskedag
13. april 2009

I dag er det en hurtig, men velsmakende rett som står på menyen. Denne blir raskt familiens favoritt.

Relevante seksjoner hos Apéritif
Apéritif - Kokebok - Desserter, is og kaker
Apéritif - Kokebok - Kylling og fjærkre
Apéritif - Kokebok - Kjøtt - Lam og kje
Apéritif - Pollisten
Apéritif - Kokebok
Apéritif - Bartender
Apéritif - Dagens rett
Apéritif - Gratis nyhetsbrev

Sørfransk vinkos for hjemmepåsken til en liten penge

Sørfransk vinkos for hjemmepåsken til en liten penge

Denne økologiske rødvinen finnes dessuten i så å si alle polutsalg – og det til en veldig gunstig pris.

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen
Langtidsgrillet lammebog til påske